MESAJ IMPORTANT


BUNA ZIUA TUTUROR
Eu sint Mona_usa aici :
www.culinar.ro/forum/continut/Dulciuri/4820/prajituri/

Toate retetele ce sint pe blog imi apartin.
Eu sint autoarea acestor retete
care circula pe tot internetul/bloguri.
Daca aveti ceva nelamururi,va rog contactati-ma la :
mona78us@yahoo.com.







Thankyou







duminică, 11 aprilie 2010

PATEURI/ SARATELE /SALEURI

PATEURI CU BRANZA

AI NEVOIE DE :1kg de unt sau margarina,se framinta cu 2 cani de faina si se imparte in 9 porti rotunde.
dintr-un kg de faina se face o coca din 4 oua(2 intregi si 2 galbenusuri)1/2 ligura de sare,1 ligura cu zahar,3 linguri cu ulei,2 cani apa si 5 linguri sau 6 cu otet.
se framinta coca si se bate pe masa de 100 de ori ca sa ia aer.
se imparte in 3 parti egale si se lasa la odihnit 15 minute.
fiecare parte de coca se intinde si se unge cu unt,de 3 ori la interval de 15 minute.se lasa de seara pina dimineata la frihgider.ca sa fiu mai explicita 3 bucati de coca si 9 de margarina sau unt(cea care a fost amestecata cu 2 cani de faina)
intindem o bucata de coca si o ungem cu o bucata de margarina dupa care o impaturim in 4 si o las 15 minute la odihnit.la fiecare bucata de coca ii vine 2 de margarina sau unt.
dupa ce e gata putem intinde foaia cit vrem noi de groasa,sau subtire la alegere.o impaturim si o lasam la frigider.se deshace si o tai bucati pt pateuri.


[b]SARATELE
- un pachet de margarina de 250 g (eu folosesc margarina Unirea, mi se pare mai potrivita pentru aluaturi);
- 2 oua (un ou pt aluat, celalalt pt uns saratelele);
- 3 linguri de smantana;
- o lingurita de otet;
- faina cat cuprinde;
- sare;
- chimen.
Se amesteca ingredientele si se formeaza un aluat potrivit (nici prea tare, nici prea moale). Aluatul se poate pastra la frigider o jumatate de ora (ca sa poata fi mai usor de modelat). Se intinde o foaie, se taie fasii cu cutitul (fasiile late cam de 1 cm si lungi de 10-15 cm), se asaza in tava tapetata cu faina, se ung cu ou deasupra si se dau la cuptor. Se pot forma si covrigei din acest aluat (ca niste ineluse-modelam bastonase si unim capetele) sau se pot taia diferite forme din aluat (dar forme mai micute - se poate folosi si capacul unei sticle de 2l...)

[b]SALEURI
200 g de cascaval ras se amesteca cu 200 g de faina,1 lingurita de boia,1 galbenus si 200 g de unt.Se framanta un aluat care se pune la rece 1 ora.Dupa,se intainde o foaie groasa de 1 cm si se taie fasii late de 1,5 cm si 12 cm lungime.Eu le-am facut in forma de inimioara si steluta.Se mai pun la frigider 30 min dupa care le-am pus in tava,le-am uns cu galbenus.Se poate pune deasupra chimen,susan,cascaval ras,boia.Eu n-am mai pus nimic.Se tin la cuptor 20 de min ,la un foc destul de iute

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu